Overgelaten aan mijn eigen weg

 

Ik vergeet nooit mijn eerste zendag in de Harp te Izegem

Geen omhaal van woorden.

Geen lange beschouwingen.

Alleen een uiterst korte uitleg, waarna ik hartelijk uitgenodigd werd om mee in de stilte te gaan zitten.

Het raakte mij dat ik meteen overgelaten werd aan mijn eigen weg.

En ook, toen ik er iets over ging lezen, dat zen geen theorie wil zijn, geen filosofie, geen theologie, geen dogmatiek, zelfs geen methode, maar gewoon: rechtstreekse omgang met het Mysterie in een aandachtige aanwezigheid, zonder dat Mysterie te willen grijpen.

 

  

 

Bieke Vandekerckhove

De smaak van stilte.

Geef een reactie

